Sunday, October 25, 2009

mulekan monolog!

salam..hari ini dalam sejarah! aku mula menulis dalam blog lepas baca blog kawan2 seangkatan yg dh lama menulis blog..lama dh cdg nk tulis blog ni tp aku tertanya-tanya apa sebanarnya yg nk di tulis dalam blog ni? nak ke org baca blog aku ni? dan macam2 lg lah pertanyaan yg menyerang benakku lantas menguncupkan rasa ingin menulis! tp selepas sekian lama, aku dpt jwpn utk persoalan2 td tu..pertama, jgn peduli samada orang nk baca ke tak tulisan aku ni..yg penting aku rasa blog adalah tempat meluah rasa hati yg mungkin dpt melepaskan tekanan yg bersarang dlm kepala..jd, pedulikan org nk baca ke tak janji lepas tekanan! yg kedua, apa yg nk di tulis? semua yg aku rasa logik & patut utk di ceritakan..jd tak kiralah apa pun topik asalkan tak menyinggung org lain insyaAllah..harapan aku agar bloh ini dpt membawa faedah & kebaikan pd aku & utk org lain juga..ameeen..salam

7 comments:

  1. thanks sahabat..u're the inspiration!

    ReplyDelete
  2. best meluahkan isi hati dalam blog nih...bgus2!

    ReplyDelete
  3. welcome mud...ahahhaha...ko kan terer menulis...aku bace je blog ko...jgn lupe masuk adsense...boleh menjana duit...hahaha...aku dah kumpul $50 USD ni...nanti google anto duit kite makan pizza ye...tp aku tunggu smpai beratus dulu baru amik...boleh beli iPhone...oppsss...manade org pakai iPhone kat sini kan?kite tak layak pakai...

    ReplyDelete
  4. thanks kwn2..aku akan teruskan lagi dgn tulisan2 yg laen..tlg ajo aku cmne nk link ngn korg pny blog..nk bc gak blog2 korg..aku tgk ade follower2 & link..cmne eh nk bwat? fader, gimme some advices!

    ReplyDelete
  5. ko klik gambo follower tu pastu tekan aje follow..then kat dashboard tu ko klik kat layout..kat homepage ni pun ade..tgk kat atas sekali..tekan customize then klik page element..kat situ ko klik "add a gadget" kat layout blog ko tu..pastu add la ape ko nak..mule kan dgn yg basic..ko explore je..try n error..dah mantop sket ko try yg feature, most popular, more gadjet n ko buat sendiri..tp yg ni dah standard dah..kalau nak tambah bende2 lain yg xde kat situ or nak edit gadget yg ko tambah sile klik kat edit HTML..situ payah sket la..kene tau bahase HTML..kalau nak tukar blog template pun kat edit HTML la..ko cari template yg version xml..nnt ko upload la kat situ..try je..selamat ber"blogging" dari aku yg baru nak belajo gak ni..same2 kite memajukan diri..hehe..
    ok mud..klu nak mantop lagi sile tanye zul..

    ReplyDelete
  6. lagi satu sile edit jam ko ni ye..ko ni waktu mane ni? alaska ke? aku sent comment ni pukul 8.45am 30-Oct-09...

    ReplyDelete